Jak vypadají kvalitní webové stránky, které pomůžou vašemu podnikání: 7 tipů, na co nezapomenout

Úno 3, 2022 | Business, Tipy a triky, Webové stránky

Rozhodli jste založit nový web nebo vylepšit ten stávající, aby lépe reprezentovaly vaše podnikání a přiváděly vám nové zákazníky? Na co všechno musíte myslet při plánování a tvorbě kvalitní webové stránky? Přečtěte si těchto 7 tipů k rozjezdu nebo vylepšení vaší online prezentace tak, aby vám web pomáhal budovat důvěru zákazníků a přeměnovat návštěvníky v klienty.

1. Má přehlednou strukturu

Struktura i logika celé stránky je při návrhu webu klíčová. Po grafické stránce by kvalitní webové stránky měly být moderní, v souladu se současnými pravidly tvorby webů. Z hlediska uživatelské přívětivosti je důležitá intuitivní struktura, díky níž zákazník snadno najde, co hledá. Ideální web se zaměřuje na potřeby zákazníka a řeší jeho problém. Návrhu struktury webu by proto měla předcházet důkladná analýza konkurence i zákazníka, definice person a další úkony. Ačkoliv vás web s touto analýzou bude stát více, rapidně se zvýší jejich použitelnost a konverze, které vám bude přinášet.

2. Není přeplácaný

Nejen v grafice, ale i ve webdesignu platí, že méně je více. Kvalitní webové stránky by neměly být přeplácané elementy, které nemají svůj jasný důvod, měly by využívat tzv. prázdné místo pro nasměrování uživatele na důležitá sdělení a motivovat je k akci. To platí jak pro grafiku, tak pro texty na webu.

Lidé na webech dnes spíše skenují očima než čtou dlouhé odstavce textu, a proto je vhodné místo dlouhých textů informace graficky rozdělovat. Můžete použít obrázky, ikony, ilustrace a další vizuální elementy. Všechny elementy by měly mít místo, aby „mohly dýchat“. Tím vznikne grafika, která je vzdušná, přehledná a uživatel díky najde, co hledá.

3. Drží si vysokou informační hodnotu

Kvalitní webové stránky si udržují vysokou informační hodnotu. Stručné, výstižné texty, jejich umístění i celková kvalita mají obrovský vliv na následné konverze (například vyplnění poptávkového formuláře, přihlášení do newsletteru a jiné způsoby zájmu o služby).

Sdělované informace byste proto měli pečlivě vybrat a zaměřit se na to, aby návštěvníky nepřehlcovaly, ale předávaly očekávané informace. Na kvalitním webu určitě nenajdete copy se zbytečným balastem a umělým nafukováním. To se často stává, když vyberete nevhodnou šablonu a texty píšete jen proto, aby tam něco bylo.

Co dnes u textů frčí nejvíc? Rozhodně méně formální, konverzační tón. V kurzu už není nadměrná strohost a formálnost (pokud zrovna nenabízíte služby, které souvisí s písemným zpracováním odborných témat). Mluvte jazykem cílové skupiny a snažte se udržet lidský tón. Potenciální zákazník chce za vaším webem vidět živého člověka, ne robota.

4. Vyvolává zájem o produkt a nabízí možnosti interakce

Dobrý web musí grafikou i texty vyvolat zájem o produkt nebo cokoliv, co prezentujete, a nenásilně vést potenciálního zákazníka k interakci. Ta musí být pro zákazníka jednoduchá a srozumitelná.

Zvažte, jaké způsoby interakce na web zařadíte. Pokud se rozhodnete např. pro vyskakovací okno s nabídkou přihlášení k newsletteru nebo s nabídkou e-booku, posuňte čas vyskočení na později. Je totiž nepravděpodobné, že návštěvník nabídku využije, když se mu objeví ihned po načtení webu. Nechte své potenciální zákazníky, aby se s vašimi produkty nejdřív seznámili a rozhodli se sami, zda mají zájem o další komunikaci.

5. Je technicky v pořádku

Kvalitní webové stránky mají nejen dobrý design, ale také funkční backend. Je dobře zabezpečený a splňuje další technické standardy v oboru, což platí zejména u technicky náročnějších projektů, kterými jsou typicky e-shopy. Dalším faktorem, který ovlivňuje nejen uživatelskou spokojenost, ale komplexní fungování webu zejména v kontextu rychlosti, jsou hostingové služby.

Hosting poskytuje prostor vašemu webu a zajišťuje, že se vaše webové stránky zobrazují na internetu. K této službě patří i podpora zákazníka v začátcích i při potížích a snadná administrace. S hostingem vám nejlépe poradí odborníci, můžete se obrátit na firmu PEKK Consulting s.r.o. Nejlevnější ani nejdražší řešení totiž nemusí být to pravé zrovna pro váš web: nejlepší je hosting vybírat stránce na míru.

6. Rozumí si s vyhledávači

Alespoň základní optimalizace pro vyhledávače (SEO) je nutnost. Tu lze udělat několika způsoby. Můžete oslovit SEO agenturu či specialistu, která vám provede důkladnou analýzu klíčových slov i konkurence a další rešerše. Tyto služby vás mohou stát desítky i stovky tisíc korun, což u malého webu většinou působí jako kanón na vrabce.

Z vlastní zkušenosti vím, že drobným podnikatelům a malým firmám většinou stačí základní optimalizace webu: kvalitní webové stránky by měly alespoň v minimální míře pracovat s klíčovými slovy, na která se chtějí umisťovat ve vyhledávači. Pro to je dobré předem připravit analýzu klíčových slov, která se reálně vyhledávají a stránky optimalizovat, aby se zobrazovaly, kdy mají.

7. Naplňuje legislativní normy

Obchodní podmínky, zásady ochrany osobních údajů, zákony ohledně souborů cookies, pravidla rozesílání newsletterů a jiných e-mailů, GDPR… Nejen na tyto oblasti musíte myslet při tvorbě webu, i kdyby se jednalo jen o minimalistickou jednostránkovou prezentaci. Na vašem webu by také neměly chybět některé důležité informace, jako je IČO, údaje o vás nebo o společnosti a další. Pokud se v těchto pravidlech příliš neorientujete, dejte mi vědět, můžeme to probrat na konzultaci.

Hledáte partnera pro kvalitní webové stránky?

Rádi byste si nechali vytvořit profesionální web nebo potřebujete poradit jen s některými aspekty jeho tvorby? Nabízím širokou škálu služeb, od analýzy stávajícího řešení, pomoci s backendem, legislativou, texty i optimalizací pro vyhledávače. Stačí napsat a vaše stránky společně vyladíme k dokonalosti.